Wat zijn de garantievoorwaarden?

 

Wettelijk vastgestelde garantie
Op alle producten die je bij Oehoe koopt zit een wettelijke vastgestelde garantie. Dit betekent dat een product bij bezorging in goede staat moet zijn en bij normaal gebruik goed moet functioneren. Omdat de wet daar niet concreet over is, heeft UNETO-VNI onderzoek gedaan naar de gemiddelde gebruiksduur van een groot aantal apparaten. Wil je de economische levensduur van het product controleren kan dat via deze link.

Fabrieksgarantie
Op sommige producten heb je naast wettelijke garantie ook fabrieksgarantie. Deze extra garantie geldt voor een bepaalde tijd, bijvoorbeeld voor een jaar of twee jaar. Hier kun je meer over lezen in de informatie van de fabrikant bij het product.

Wat is een goed product?
Het product wat je koopt moet je in ieder geval een bepaalde tijd zonder problemen kunnen gebruiken. Zoals eerder beschreven is de levensduur per product wel verschillend. Heb je iets gekocht in de uitverkoop? Dan gelden dezelfde rechten en heb je ook recht op een goed artikel.

Een artikel is niet goed als het niet compleet is, beschadigd of kapot is en/of het niet goed doet.

Rechten tijdens de garantieperiode
Als het product tijdens de garantieperiode niet goed functioneert, dan helpt de verkoper je met de voor jou meest gepaste oplossing. Denk hierbij aan een gratis reparatie, een nieuw artikel of teruggave van je geld. Als het product door eigen fout niet meer functioneert of beschadigd, heb je geen recht op

Is het probleem met het artikel je eigen schuld? Dan heb je geen recht op gratis reparatie, een nieuw artikel of teruggave van je geld. Heb je het artikel normaal gebruikt en is het gewoon versleten? Ook dan heb je geen recht op bovengenoemde oplossingen.

Wat is je garantiebewijs?
Het garantiebewijs van je product is het bijgeleverde factuur. Je dient dit te gebruiken als je aanspraak wilt maken op de garantie. Bij aankoop van een product ontvang je dit factuur per email. Je kunt het ook vinden in jouw Oehoe account.

Klacht of defect binnen garantieperiode
Heb je een klacht over je product? Bekijk de garantiebepalingen in de algemene voorwaarden om te kijken wat voor jou van toepassing is. Als de klacht gegrond is dan helpt de verkoper je met de daarbij behorende oplossing.



 

Stel je vraag aan Oehoe

 

Bij de klantenservice en onze verkooppartners is het vanwege de vele bestellingen drukker dan normaal. We doen er alles aan op jouw vraag zo snel mogelijk te beantwoorden, maar dit kan helaas iets langer duren dan je van ons gewend bent.

Veel informatie is al te vinden in de veelgestelde vragen. Informatie over actievoorwaarden kan je terugvinden op de actiepagina bij het product. Als je benieuwd bent naar de status van je bestelling, dan kan je dit zien in je account en via de Track & Trace-link die je per e-mail van de verkooppartner krijgt.